חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמלות גזרות פטיט

כלה יקרה, את מתקרבת ליום החתונה המרגש ורק שאלה אחת עדיין מפריעה לך- איפה אפשר למצוא שמלת כלה פטיט? הנה כל מה שאת צריכה לדעת על שמלות כלה במידות קטנות- מה זה פטיט, איפה ניתן למצוא שמלות קטנות ומה מיוחד בהן.

 

קודם כל- מה זה פטיט?

פטיט היא מילה לועזית שמשמעותה באנגלית היא ״קטן מאוד״. מידות הפטיט הן מידות קטנות בבגדים- לרוב כל המידות שמתחת למידה 34 במכנסיים או מתחת לxs בשאר הבגדים. מידות הפטיט הן מידות חשובות שבדומה למידות הפלאס סייז קצת קשה למצוא בחנויות, את הפטיט נמצא בחנויות ייעודיות או בקטגוריות ספציפיות שמוגדרות כ״פטיט״. חוסר המבחר עלול להיות טריקי ורבות יעדיפו לקנות בגדים במידה מעל ולפנות להצרה אצל תופרת או לקנות רק במקומות שמיועדים למידות פטיט.

 

איפה ניתן למצוא מידות פטיט?

את מידות הפטיט ניתן למצוא במוצרים או קטגוריות פטיט בחנויות או באתרי אינטרנט ובחנויות ייעודיות למידות פטיט. לפעמים תוכלו למצוא רק פריטים מסוימים שמגיעים במידת פטיט או לא למצוא בכלל. כשמדובר בשמלות כלה גזרות הפטיט דורשות הרבה עבודה ודיוק- קיצור ומכפלות, הקטנת המחוך, התאמת הפרטים העדינים ובאופן כללי הקטנת השמלה למידות הכלה. אם את כלה במידות פטיט ואת מחפשת את המקום המושלם למצוא בו שמלת פטיט כדאי שתמשיכי לקרוא.

 

קצת על התהליך

שמלות כלה הן שמלות מוקפדות, מושקעות ואיכותיות: איכות החומרים, ההשקעה בעיצוב ובהתאמה האישית, המראה הסופי והחשיבות של השמלה כולם הופכים את השמלה ליוקרתית. הסטנדרט של שמלת הכלה דורש תפירה איכותית ולרוב השמלות מיוצרות בעבודת יד או לפי הזמנה. השמלות המוקפדות ותנאי הייצור הופכים את שמלות הכלה למושלמות להתאמה אישית. בתהליך קניית השמלה לרוב תגיע הכלה לסטודיו, תמדוד שמלות לפי סגנון, הכלה תזמין שמלה או תרכוש שמלה קיימת, תעבור מדידות והתאמות אישיות ורק לאחר המון עבודה ויחס אישי תצא עם השמלה הסופית. רוב שמלות הכלה מוגבלות במספר או מיוצרות לפי הזמנה וחלקן אפילו מיוצרות בעיצוב אישי. התהליך האינטראקטיבי והצמוד עם המעצב/ת משאיר המון מקום להתאמה אישית גם למידות הפטיט.

 

איך מייצרים שמלת כלה פטיט?

ניתן להשיג שמלת פטיט בכמה דרכים:

  1. עיצוב אישי: אחד הפתרונות הנפוצים בעולם שמלות הכלה הוא הזמנת שמלת כלה בעיצוב אישי. מדובר בתהליך שבו מעצבים ביחד עם המעצב/ת או התופר/ת שמלה מיוחדת ובלעדית. את העיצוב מפתחים לאורך תהליך ארוך וצמוד שבו מחפשים שמלות להשראה, עוברים מדידות והתאמות, בודקים את התוצר בכל שלב של התפירה ולבסוף יוצאים עם שמלה מיוחדת שלא תמצאי אצל אף כלה אחרת. היתרונות של העיצוב האישי הם ההתאמה המושלמת של השמלה לחלומות של הכלה ולמבנה הגוף של הכלה- השמלה תתאים כמו כפפה ליד. החסרונות הם המחיר היקר והזמן שלוקח התהליך מקצה לקצה.
  2. התאמת שמלה קיימת: פתרון נוסף שקיים בשוק הוא התאמה אישית של שמלת כלה קיימת, אצל תופר/ת או אצל המעצב/ת המקורית של השמלה. ההתאמות אינן יקרות מידי והתהליך מהיר ונוח אך הוא בלתי הפיך.
  3. מציאת שמלה מיועדת לפטיט: הפתרון האחרון למציאת שמלה פטיט היא לחפש אחר שמלות קיימות שמגיעות מראש בגזרת פטיט- החסרונות הם בהתאמה של השמלה שלא תמיד תשב בול אך היתרונות הם במחיר, ובאפשרות ההשכרה שמתווספת לשולחן. ההשכרה פותחת מגוון רחב של שמלות שלא היה ניתן לבצע בהן שינויים ולכן הן ירדו מהפרק.

 

לסיכום

חפשי אחר שמלות כלה פטיט בסטודיו ייעודי או עצבי שמלה בהתאמה אישית.

שמלות גזרות פטיט
שמלות גזרות פטיט
על מה דיברנו במאמר?
לתיאום פגישה

מלאי את הטופס ונחזור אליך בהקדם.