חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמלות כלה קלאסיות

שמלת "מרטין"

לתמונות נוספות

שמלת "מרטין"

לתמונות נוספות

שמלת "איב"

לתמונות נוספות

שמלת "איב"

לתמונות נוספות

שמלת "שקד"

לתמונות נוספות

שמלת "שקד"

לתמונות נוספות

שמלת "סלין"

לתמונות נוספות

שמלת "סלין"

לתמונות נוספות

אוברול "סימון"

לתמונות נוספות

אוברול "סימון"

לתמונות נוספות

שמלת "לורן"

לתמונות נוספות

שמלת "לורן"

לתמונות נוספות

שמלת "קלייר"

לתמונות נוספות

שמלת "קלייר"

לתמונות נוספות

שמלת "רום"

לתמונות נוספות

שמלת "רום"

לתמונות נוספות

שמלת "אלן"

לתמונות נוספות

שמלת "אלן"

לתמונות נוספות

שמלת "נוי"

לתמונות נוספות

שמלת "נוי"

לתמונות נוספות

שמלת "רוז"

לתמונות נוספות

שמלת "רוז"

לתמונות נוספות

שמלת "רובין"

לתמונות נוספות

שמלת "רובין"

לתמונות נוספות

שמלת "טיילור"

לתמונות נוספות

שמלת "טיילור"

לתמונות נוספות

שמלת "ג'ייד"

לתמונות נוספות

שמלת "ג'ייד"

לתמונות נוספות

שמלת "אופל"

לתמונות נוספות

שמלת "אופל"

לתמונות נוספות

שמלת "פז"

לתמונות נוספות

שמלת "פז"

לתמונות נוספות

שמלת "אמבר"

לתמונות נוספות

שמלת "אמבר"

לתמונות נוספות

שמלת "ריטה"

לתמונות נוספות

שמלת "ריטה"

לתמונות נוספות
לקביעת פגישת התרשמות בסטודיו

רוצה לקבל ייעוץ לגבי שמלת כלה? להגיע להתרשמות אצלנו בסטודיו? מלאי את הטופס ונענה לך בהקדם האפשרי.

חתונות הן מסורת מרגשת עתיקת ימים שקיימת כדי לסמל את האיחוד המרגש ובתקווה גם הנצחי של זוג אהובים. החתונות הן טקס מרגש שמתגלגל במסורות של רוב התרבויות כבר אלפי שנים ויחד איתן נוצרו מנהגי חתונות שמשתנים מעט בין תרבות לתרבות. אחד המנהגים שהתבססו בתרבויות לאורך השנים הם שמלות הכלה- מדובר לרוב בשמלה מהודרת ואלגנטית המבדילה את הלבוש החגיגי משאר השמלות, אחד מהדברים שנטבעו בתרבות המערבית הן שמלות הכלה הקלאסיות. 

 

מהן שמלות קלאסיות?

ההגדרה לביטוי קלאסי משתנה בין תרבות לתרבות ובין מסורת למסורת, בתרבויות מסוימות השמלה היא מהודרת ולבנה, באחרות היא צבעונית ואקסטרווגנטית ככל הניתן – בכל מקרה השמלה הקלאסית תלויה בהקשר התרבותי של הכלה. בעולם המערבי ובעיקר בישראל ניתן לומר בבירור שהשמלות הקלאסיות הן שמלות כלה לבנות ומהודרות בכל סגנון, קיימות שמלות קלאסיות מסורתיות, מודרניות, פשוטות ומפוארות, כל שמלה קלאסית בדרך שלה. שמלות הכלה הקלאסיות בהקשר התרבותי בישראל הן שמלות לבנות מבד חלק או עם עיטורי תחרה, לרוב ארוכות ועם חצאית נפוחה או שובל, בגזרת סטרפלס או עם כתפיות עבות וכמובן שמלות בצבע לבן טהור ככל הניתן.

למה לובשים שמלות לחתונה?

שמלת הכלה היא מנהג חברתי-תרבותי שנועד בין היתר לסמל גם מעמד ויוקרה. שמלות הכלה מרמזות רבות על מעמד הכלה ועל המצב המשפחתי של המשפחה כולה- לכן לפני שנים החל המנהג עם שמלות מפוארות ויוקרתיות שנועדו להפגין עושר ויוקרה. לאורך השנים שמלות הכלה קיבלו פרשנויות רבות ונוספו אל המנהג משמעויות כמו הצבע הלבן שמסמל טוהר ובתוליות, הצבע האחיד בין כל הכלות שקל למצוא ובכך נמנעים פערים חברתיים ביום החתונה, הייחוד של השמלה המיוחדת משאר בגדי היום יום ועוד אלפי אמונות קטנות שמתלבשות על השמלה. בספרות היהודית ובתרבויות אחרות מסופר על כלות שלבשו שמלה לבנה כבר מהתיעודים התרבותיים הראשונים שנמצאו, אך את מקור המנהג בפשט קשה לאתר. היום כבר נראה מובן מאליו שלחתונות לובשים שמלה לבנה והמנהג נראה ברור לחלוטין- המראה של השמלה מתקשר עם כל הערכים של טקס החתונה.

מה הופך שמלה לקלאסית?

ההגדרה למושג קלאסי מתייחסת בהכרח לעבר- קלאסי שאומר "מה שהיה נהוג לפני כן". בהקשר האופנה המילה קלאסית מתארת יותר ביטוי אחר- אל זמניות, הקלאסיקות הן משהו שלא חולף עם השנים, כזה שנשאר יפה או מוצלח במבחן הזמן גם כשמגיעות אופנה חדשות. למרות שקלאסיקות הן לרוב מפעם המילה מתייחסת בעולם האופנה דווקא לפסק הדין שטרם בא- איך שהשמלה תעמוד עם השנים במבחן הזמן. ככל ששמלת הכלה תהיה יותר פשוטה וחיננית כך היא תישאר קלאסית והולמת ליותר שנים קדימה- לכן לרוב השמלות הקלאסיות יהיו שמלות בגזרות ידועות ומוכרות ודווקא לא שמלות נועזות ומחדשות. השמלות הקלאסיות כוללות ביניהן בדי סאטן, תחרה, גזרת מחוך וחיתוך לב או A-line.

למה דווקא שמלות קלאסיות?

את הפופולריות של השמלות הקלאסיות ניתן לאתר בחזרה לערכים ולאבני היסוד שעומדים מאחורי חתונות. החתונה היא טקס מיוחד שמסמל טהרה, התחייבות, אהבה ומסורת- כל הערכים הללו הם הקלאסיקה שבקלאסיקות, הם קיימים מאז ומתמיד והם לא הולכים לשום מקום, לכן ברור שהשמלה התואמת לאירוע תהיה קלאסית. בין הדברים שהופכים את השמלות הקלאסיות לכל כך פופולריות נמצא את חמשת הדברים הבאים:

המסורת

הסיבה העיקרית לכך שהשמלות הקלאסיות לעולם לא יוצאות מהאופנה היא המסורת, חלק ממנהג החתונה הוא העניין המסורתי- להתחבר למנהג תרבותי שמתקיים כבר שנים בתרבות ולכבד את המסורת שממנה המנהג מגיע. השמלות הקלאסיות מתחברות למסורת ומאפשרות חיבור לחתונות שהתקיימו בעבר. המסורתיות ביהדות לדוגמא היא אבן מפתח בטקס החתונה בין אם זה בטלית ששם החתן, במנהגים המסורתיים, בשירים ועוד- השמלה הקלאסית היא חלק מרכזי בשימור המסורת.

האופנה

שמלות הכלה הם הבסיס לעולם שלם של אופנה, עיצוב, טרנדים, חידושים וסטייל. שמלות הכלה הם בראש ובראשונה שמלות יפות ומחמיאות שגורמות לכלה להראות במיטבה. בתפיסה הכוללת החתונה אמורה להיות היום המיוחד של כל כלה ולכן חשוב שהיא תראה במיטבה. השמלות דואגות לכך בעזרת גזרות שמחמיאות למבנה הנשי, בדים איכותיים שמחמיאים לעור, הצבע הלבן שנותן מראה טהור והעיצוב האופנתי המחמיא באופן כללי. השמלה היא בראש ובראשונה אופנתית ויפה- האופנתיות נובעת מהקלאסיות כמו שהקלאסיות נובעת מהאופנתיות.

הייחודיות

אחד מהמאפיינים המייחדים בשמלת כלה הן עצם העובדה ששמלה לבנה מפוארת ויוקרתית היא משהו שמתאים רק לאירוע אחד- לכלה ביום חתונתה. שמלות הכלה הן פריט לבוש מיוחד שמתאים רק ללילה אחד בחיים שלנו, לכן הן מיוחדות וחשובות כל כך. אחת מהסיבות ששמלות הכלה הקלאסיות הן כל כך פופולריות היא שהן מסמלות בצורה הטובה ביותר את הייחוד של מעמד החתונה ושל לבוש הכלה- הקלאסיקה היא מה שמיוחד בכל העניין. שנים לבשו שמלות כלה לטקס החתונה וללילה אחד תורך לקחת חלק עם שמלה מיוחדת שנועדה רק לרגע הזה ממש.

העיצוב

קלאסי לא סתם נהיה קלאסיקה, להצליח לעצב שמלה שתהיה כל כך מוצלחת עד כדי כך שהיא תשאר רלוונטית לשנים זאת לא משימה פשוטה, והמעצבים שמצליחים לייצר שמלה קלאסית מגיעים בוודאי לעיצוב מרשים מספיק כדי שהשמלה תחשב ל״קלאסיקה״. השמלות הקלאסיות הן הבטחה לשמלה שנראית טוב בהסכמה כוללת- אחרת הן לא היו הופכות לקלאסיקות. העיצובים הקלאסים הצליחו למשך דורות גם בגלל שהם היו פשוט עיצובים טובים, מתוחכמים, אלגנטיים ואל זמניים- זה מה שהופך את השמלות הקלאסיות לקלאסיות.

הציפייה

שמלות הכלה מוצגות בפנינו לאורך החיים בכל סיטואציה, אין ילדה שלא נתקלה בתמונה של הכלה המושלמת עומדת מתחת לחופה- בין אם בסרט, בחתונה של קרובת משפחה, בתמונות משפחה או בכל הרשתות החברתיות- העיסוק החברתי, המעמד והתקשורת הופכים את שמלת הכלה אצלנו בתפיסה למשהו יוצא דופן שיש לצפות לו. כבר מגיל צעיר אנחנו רואות שמלות שאנחנו אוהבות יותר ופחות, מדמיינות סגנון וגזרה, מדמיינות איך נראה אנחנו ככלות ביום החתונה שלנו- לכן כשמגיע הרגע השמלות הקלאסיות שראינו מגיל צעיר נחקקות בזכרוננו וצפות בחזרה עם החתונה, זאת אחת הסיבות ששמלות קלאסיות הן הבחירה הראשונה של הרבה כלות.

איפה ניתן להשיג שמלות כלה קלאסיות?

שמלות הכלה הקלאסיות הן הסגנון הנפוץ ביותר אצל מעצבי השמלות. אין חנות שמלות כלה שלא תהיה בה לפחות שמלה אחת בגזרה קלאסית או מסורתית. רוב הכלות מעדיפות ללבוש משהו קלאסי ומלא חן מאשר לחדש ולשבור את הכלים, זאת משום שהחתונה עצמה היא מנהג קלאסי ומסורתי. את השמלות הקלאסיות לרוב תמצאו בכל קולקציית שמלות או בחנות כולה וגם בתוך הז׳אנר הקלאסי קיימות גזרות שונות וסגנונות שונים של שמלות. השמלה הקלאסית ביותר שניתן לדמיין היא שמלת סטרפלס לבנה עם חצאית נפוחה וגזרת מחוך, השמלה לרוב תהיה עשויה מבד סאטן מבריק ולעתים אף נוסיף חגורה כדי להדגיש את המותניים. את הסגנון הקלאסי הזה נוכל למצוא בכל מיני ורסיות באמת בכל מקום.

האם שמלה קלאסית היא רק בצבע לבן?

הצבע הלבן לחתונה הוא דווקא מנהג שניתן לקשר בעיקר ליהדות ולתרבות המערבית, במקומות כמו הודו וסין לרוב נראה שמלות כלה אדומות או אפילו זהובות משום שהצבע האדום הוא הסמל לאושר ולתמימות וזהב מסמל עושר ומזל. הצבעים השונים משתנים בין מקום למקום ודווקא ביפן נהוג ללבוש לבן כמו בארץ. למרות שהצבע הקלאסי משתנה בין מקום למקום ובין תרבות לתרבות ערכי החתונה שאותם השמלה מסמלת זהים או לפחות דומים מסביב לעולם. השמלות מסמלות שמחה, חגיגיות, תמימות ואהבה כמעט בכל תרבות. את הצבע הלבן בתרבות המערבית דווקא ניתן לאתר ומקורו בשמלה של המלכה ויקטוריה- שלבשה שמלה לבנה לחתונתה והובילה אחריה טרנד ענק שנמשך כבר כמעט 200 שנה. שמלות הכלה הקלאסיות שאנחנו מכירים כיום משתנות מעט עם השנים בעיקר בגזרתן, אך מאפיינים מסויימים כמו לדוגמא גזרת המחוך נשארים טבועים ואיתנים באופי השמלה. הקלאסיקות לרוב יהיו שילוב מדויק בין תחכום וחידוש לבין הישענות על מה שהצליח בעבר.

לסיכום

שמלות הכלה הקלאסיות הן שמלות הכלה הפופולריות ביותר. העיצוב האלגנטי, המתוחכם והחינני נשאר פופולרי לאורך שנים והופך את השמלה הקלאסית לסמל המוכר שיש לה כיום. לפופולריות של השמלה כמה סיבות: המסורת מאחורי השמלות ומנהג החתונה, האופנות המשתנות והגזרה המחמיאה של השמלה (הסטייל), הייחודיות בשמלת החתונה ביחס  לשאר הימים, העיצוב המוצלח שהצליח לשרוד שנים של אופנות משתנות וחידושים וכמובן הנורמה החברתית והתדמית בנוייה סביב שמלת הכלה וסביב יום החתונה, כל אלו ועוד עזרו לשמור את שמלת הכלה רלוונטית, מלכותית וקלאסית. את מקור השמלות ניתן למצוא בתיעודי המנהגים של כל חברה, ולראות בתרבויות שונות ברחבי העולם הגדרה שונה לגמרי ל״קלאסי״. אצלנו שמלת הכלה הקלאסית היא שמלה לבנה, לרוב מבד סאטן בגזרת מחוך וחצאית נפוחה, בתרבויות אחרות כמו בהודו לדוגמא נראה שמלות אדומות וזהובות בגזרה שונה לחלוטין- ההגדרה לקלאסית היא אמנם תלויית תרבות אך מה שבטוח זה שקלאסיקה היא פופולרית מסיבה מסוימת, והשמלות הקלאסיות כאן להישאר. חפשי אחר שמלות כלה קלאסיות בכל חנות לשמלות כלה ואצל כל מעצב ומעצבת וקחי חלק ממסורת מרגשת ומלאה בערכים משותפים בכל רחבי העולם.

שמלות גזרות פטיט
שמלות גזרות פטיט
לתיאום פגישה

מלאי את הטופס ונחזור אליך בהקדם.