חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמלות כלה תחרה

שמלת "איב"

לתמונות נוספות

שמלת "איב"

לתמונות נוספות

שמלת "סלין"

לתמונות נוספות

שמלת "סלין"

לתמונות נוספות

שמלת "לורן"

לתמונות נוספות

שמלת "לורן"

לתמונות נוספות

שמלת "רום"

לתמונות נוספות

שמלת "רום"

לתמונות נוספות

שמלת "רובי"

לתמונות נוספות

שמלת "רובי"

לתמונות נוספות

שמלת "מלודי"

לתמונות נוספות

שמלת "מלודי"

לתמונות נוספות

שמלת "אריאל"

לתמונות נוספות

שמלת "אריאל"

לתמונות נוספות

שמלת "אליס"

לתמונות נוספות

שמלת "אליס"

לתמונות נוספות

שמלת "טיפאני"

לתמונות נוספות

שמלת "טיפאני"

לתמונות נוספות

שמלת "פרלה"

לתמונות נוספות

שמלת "פרלה"

לתמונות נוספות
לקביעת פגישת התרשמות בסטודיו

רוצה לקבל ייעוץ לגבי שמלת כלה? להגיע להתרשמות אצלנו בסטודיו? מלאי את הטופס ונענה לך בהקדם האפשרי.

אחד מתגליות האמנות והאריגה הגדולות ביותר בהיסטוריה התפתחה במאה ה-15: התחרה. בד עדין ומורכב באריגה מיוחדת היוצר מרקם ייחודי שניתן לשחק בו באינספור וריאציות. האריג המלכותי הפך לסמל ליוקרה מעודנת ועד מהרה נתפס כסמל למעמד ולסטטוס חברתי. התחרה שרדה מהפכות, רפורמות והפיכות אופנתיות מרחיקות לכת והיא עדיין כאן, איתנו, משרתת את החלק האלגנטי של המלתחה שלנו כשגולת הכותרת שלה היא ללא ספק תפקידה המרכזי בעיצוב הפופולרי של שמלות כלה עשירות. 

לירון פרטוש, מעצבת אופנה ומנהלת סטודיו מקצועי לשמלות כלה מספרת על השותפות שלה בהגשמת חלומות עשויים תחרה לכלות – ערב יומן הגדול.

שמלות כלה תחרה – יופי, אצילות ועושר

כמנהלת סטודיו מקצועי לשמלות כלה ומעצבת אופנה מובילה, שמלת כלה עשויית תחרה עדיין ממשיכה לרגש את לירון פרטוש. לירון היא שותפה מלאה לתהליך היצירה של כל שמלת כלה החל משלב התכנון ועד לתפירה ולהתאמה המושלמת של שמלת החלומות האולטימטיבית. היא רואה בתחרה אריג בעל משמעות היסטורית שניתן באמצעותו ליצור נראות מוקפדת בנגיעות אופנה מרעננות. לירון מציבה סטנדרטים גבוהים במיוחד לכל אורך תהליך היצירה והתוצר הסופי כפי שעשרות כלות מאושרות מציגות – הוא עוצר נשימה. לגמרי.

תחרה בראי ההיסטוריה – סיפור עם חורים

סוף המאה ה-15 ותחילת המאה ה-16 הן ערש הולדתן של התחרות – האריגים העשירים והעדינים שמוכרים לנו מאביזרי טקסטיל שונים. כבר אז שימשה התחרה כאריג אולטימטיבי ליצירת שמלות כלה, איך ניתן לדעת זאת? פשוט, שמלות אלו שרדו מאות שנים כדי לספר את סיפורה של התחרה ולהמתיק את סודו של היפה באריגים, מה שאגב שולל את המיתוס כי תחרה היא אריג שברירי ופגיע, שאם כך, כיצד נמצאו שמלות תחרה יפהפיות בנות 400 שנה ויותר?!

כמובן שעד השנים האחרונות נעשתה התחרה בעבודת יד כשהיא כולל אריגה ורקמה ידנית, בעזרת נולים ובסיוע אמצעים נוספים. עם השנים נכנסו לשוק זה טכניקות תעשייתיות שונות שאמנם מציגות תוצרים מעולים, אך לדידם של חובבי אומנות דגולים אינם מחליפים לחלוטין את "הדבר האמיתי".

היו שנים בהם האריגה נעשתה על ידי אורגות שהשתמשו בתחתיות כוסות זכוכית כזכוכית מגדלת וביצעו את העבודה לאור נרות מה שפגע בראייתן של רבות מהן.

נתון נוסף מעניין הקשור בייצור תחרה הוא העובדה שבמשך תקופות מסוימות הייתה התחרה סחורה מבוקשת מאוד במדינות שונות ואורגי תחרה מוכשרים היו יקרי המציאות עד שנחטפו בידי "מדינות אויב" לצורך ייצור תחרה לטובת ארצם. דרך נוספת בה השתמשו כדי לשמר ידע סודי בתחום אריגת התחרה הינה חלוקת העבודה בין האורגים השונים בצורה בה כל אחד נחשף לחלק אחר מהתהליך. כך נשמרה בסוד השיטה לייצור תחרה.

עם השנים התפתחו סוגי תחרות שונים המבוססים על צורות אריגה מגוונות. אם מעניין אותך ללמוד על זה קצת, הכנו עבורך טבלה עם כל המידע המעניין בנוגע לצורת האריגה של התחרה:

תחרה – צורות האריגה השונות

להלן טבלה המפרטת על סוגי התחרות השונות וצורת אריגתן:

סוג התחרה צורת האריגה
תחרת מחט (Needle Lace) תחרה המיוצרת ידנית באמצעות חוט ומחט – זוהי דרך בסיסית ביותר לקבלת תחרה אם כי היא לוקחת זמן רב. תחרות עתיקות מסוג זה היו מיוצרות מחוטים משובחים ודקים במיוחד.
תחרה מסוקסת (Knotted lace) תחרה העשויה רקמה, תחרה מסוג זה כוללת גם את המקרמה.
תחרה קרושה תחרה המיוצרת באמצעות מסרגה. תחרות מפורסמות הנעשות בשיטה זו הן תחרה אירית, מבנה אננס ועוד.
תחרת סרט (Tape Lace) תהליך הייצור כולל יצירת רצועת טקסטיל ביד או במכונה ועיבוד הרצועה לתחרה באמצעות מחטים.
תחרת סליל (Bobbin lace או Bone lace) תחרה זו מיוצרת באמצעות סלילי עץ או פלסטיק וכרית. הם מחליפים את תפקידן של הסיכות ומאפשרים יצירת תחרה בתבנית רצויה. תחרת סליל מפורסמת בזכות מגעה העדין והמוטיבים הרקומים אותם היא משלבת – היא תחרת שנטילי.
Cutwork/whitework צורת אריגה הכוללת הסרת חוטים מהבד ומילוי האריג ברקמה.
תחרה בייצור כימי יצירת אריג בחוטים מיוחדים בעלי תכונה של היעלמות/התמוססות בחום או במים ותפירה של האריג באמצעות רקמה. לאחר חשיפת האריג לאלמנט המוביל להסרתו, נשארת התחרה בלבד.

סוגי תחרה בשמלות כלה ומה האופציות לשילוב?

ענף התחרות ההולך ומתפתח כשהוא משיג תוצרים מרהיבים בתחום שמלות הכלה וממשיך להאדיר 3 סוגים עיקריים של בדי תחרה: תחרת אלנקון, תחרת שנטילי ותחרת גיפור. לכל אחד מסוגי התחרות תפקיד אחר בעיצוב שמלות כלה בהתאם לאופי התחרה וחלקה בשמלה:

  • תחרת אלנקון – תחרה זו היא כבדה ומורכבת באופן יחסי ולכן משמשת עבור ההרכב הבסיסי של השמלה או עבור החצאית.
  • תחרת שנטילי – תחרה קלה, עדינה. מסיבה זו היא מתאימה כאריג אולטימטיבי ייצור שרוולי שמלת הכלה או המחוך.
  • תחרת גיפור – תחרה עבה באופן יחסית המשמשת למחוך או לשרוולי שמלת הכלה בהתאם לעיצוב הרצוי.

שמלות כלה תחרה: סגנונות וגזרות פופולריות

קיימים מספר סגנונות נפוצים לשמלות כלה תחרה. ביניהן: שמלת כלה בגזרת A הבנויה בצורה בה היא מדגישה את המותן ומתרחבת בהדרגה כשהחצאית יוצרת צורת A. אפשרות נוספת היא שמלת כלה בסגנון שמלת נשף, שמלה זו מדגישה אף היא את קו המותן, אולם כאן ניתן הדגש העיקרי על חצאית עתירת נפח ונוכחות. שמלת תחרה נוספת בגזרה המתאימה גם לשמלות בסגנון פלאס סייז במידות גדולות היא שמלה בסגנון קלוש הנופלת ישר לרצפה ויוצרת מראה צר ומטשטש.

כלה לעתיד? נעים מאוד, אני לירון פרטוש

הי, אני לירון, מעצבת שמלות כלה ומנהלת סטודיו בוטיק לעיצוב חלומות של כלות לעתיד באמצעות גזרות מושלמות, אריגים מדהימים וידע מקצועי רב שנים. התשוקה הגדולה שלי אותה אני מממשת מדי יום היא להפוך נתזי חלום לחוויה אמנותית מרגשת ולראות אותך, כלה לעתיד, מאושרת בשמלת כלולות נדירה ביופייה בכל מידה.

אני מזמינה אותך לעבור יחד איתי תהליך מדהים בו נבין יחד מהו החזון שלך ונרקום אותו בתחרה או בכל אריג אחר כדי להפוך אותך לסינדרלה אמיתית.

לתיאום פגישה

מלאי את הטופס ונחזור אליך בהקדם.