חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל מה שרצית לדעת על שמלות כלה וינטאג׳

אם את מחפשת את השמלה המושלמת ליום החתונה שלך כדאי שתקשיבי. אנחנו כאן כדי לספר לך על הטרנד החדש והמדהים שהגיע לעולם החתונות -שמלות כלה וינטאג׳. מדובר בטרנד מגניב ברמות שפונה בחזרה לסגנונות השמלות שכבר צלחו בעבר, השמלות שואבות השראה מלוקים אייקונים של סלבס ואפילו בנות המלוכה. הנה כל מה שאת צריכה לדעת על שמלות וינטאג׳.

 

מאיפה הכל התחיל?

טרנד שמלות הוינטאג׳ התחיל מתוך עולם הקיימות שעלה למודעות. אנחנו רואים יותר ויותר סלבס ואנשים באופן כללי חוזרים לשימוש בבגדי ממוחזרים ויד שתיים וכמובן שואבים השראה מלוקים שהיו בעבר. דוגמאות לתופעה הם כמובן משפחת הקרדשיאנס שנעזרו גם בפריטים משוחזרים וגם בפריטי וינטאג׳ מקוריים כמו השמלה של מרלין מונרו באירועים כמו המט גאלה ובחתונות שלהם. המט גאלה סובב כולו סביב נושאים אייקונים שהיו בעבר ובין הלוקים השונים על השטיח ניתן לראות המון מעצבים לוקחים השראה מהתלבושות שעיצבו בעבר גדולי המעצבים. החזרה לסטייל של פעם היא לא דבר חדש משום שידוע שעולם האופנה עובד במחזורים של שבע שנים.

 

מהו הציטוט האומנותי?

לקיחת ההשראה מלוקים קודמים מיצירות ישנות או ממעצבי עבר מקראית ציטוט אומנותי. הציטוט האומנותי הוא כשמעצב לוקח השראה מהתלבושות ישנות ומשלב אותן לתוך הלוקים החדשים שלו. הציטוט האומנותי קיים בכל מיני ווריאציות בין אם בלקיחת השראה מלוקים קודמים בשביל לוקים לשטיח האדום או אפילו כשחברות אופנה מחזירות בחזרה טרנדים ישנים כמו האופנה של הy2k והקאמבק של הג׳ינסים בגזרה נמוכה. הציטוט האומנותי הוא דרך טובה להעביר מסר וגם להעזר במה שכבר עבד בעבר.

 

איך זה קשור לשמלות כלה?

הקיימות, השחזור והמודעות הסביבתית עשו את השפעתם גם על אופנת החתונות. אנחנו רואים יותר ויותר מעצבי שמלות כלה חוזרים לעיצובים הישנים של שמלות הכלה ואפילו משחזרים לוקים מפורסמים בעיצוב השמלות שלהם. בנוסף פריטי וינטאג׳ מקוריים חזרו לאופנה ונשים רבות הולכות לחפש את שמלות הכלה שלהן בחנויות וינטאג׳ ויד שתיים. שמלות הכלה של פעם היו איכותיות ומיוחדות כך שרבות מהן עדיין מושלמות לשימוש, בנוסף לעניין הקיימות השמלות הישנות מעניקות מראה מיוחד של פעם. הסטייל הצנוע, המפואר והמסובך שמתרחק מהאופנה הפשוטה שתופסת היום את השוק.

 

איך נראות שמלות וינטאג׳?

שמלות הוינטאג׳ מאופיינות בהמון מלמלה, שמלות אוף וויט ובמראה יותר צנוע. הרבה מההתפתחות של שמלות הכלה בעשורים האחרונים היה לעבר מראה יותר נועז ועם זאת פשוט- יחד עם המודרניזציה של רוב העולם שמלות יותר חלקות ופשוטות נחשבות לאלגנטיות. בנוסף עם שינויי הטרנדים והאולפנות השמלות של פעם הן לרוב יותר צנועות מהשמלות של היום. הרבה משמלות הוינטאג׳ משלבות מלמלה, חיתוכים עם צווארון גבוה ושרוולים ארוכים והרבה שכבות בעיצוב. שמלות הוינטאג׳ המשוחזרות והמקוריות לרוב יהיו עם צווארון גולף או בקו ישר, עם שרוולים מתנפנפים ונפוחים, עם חצאית מלאה קומות ובעיקר המון סוגים של רקמה ומלמלה.

 

לסיכום

שמלות כלה וינטאג׳ הן שמלות מהעבר, קיימות שמלות מקוריות מפעם או שמלות שלוקחות השראה משמלות ישנות והן בסטייל וינטאג׳ אבל לא הפריט המקורי בעצמן. שמלות הוינטאג׳ לכלה הן שמלות בסטייל של פעם- לרוב הן יהיו שמלות צנועות, ארוכות, מכוסות מלמלה ורקמה וכמובן בגזרות שהיו פופולריות בעבר. הטרנד התחיל מכמה מקורות שונים- המודעות העולה לאיכות הסביבה והחשיבות בקיימות בעולם האופנה ומעולם העיצוב שנעזר בציטוטים אומנותיים אצל סלבס ובחנויות. שמלות הוינטאג׳ הן מיוחדות, נדירות ומעניקות לכלה מראה עדין, מסורתי וקלאסי.

על מה דיברנו במאמר?
לתיאום פגישה

מלאי את הטופס ונחזור אליך בהקדם.